Thursday, January 12, 2006

"MY FAVORITE THINGS "


Raindrops on roses and whiskers on kittens
Bright copper kettles and warm woolen mittens
Brown paper packages tied up with strings
These are a few of my favorite things

Cream colored ponies and crisp apple strudels
Doorbells and sleighbells And schnitzel with noodles
Wild geese that fly with the moon on their wings
These are a few of my favorite things

Girls in white dresses with blue satin sashes
Snowflakes that stay on my nose and eyelashes
Silver white winter that melts into spring
These are a few of my favorite things

When the dog bites
When the bee stings
When I'm feeling sad
I simply remember my favorite things
And then I don't feel...so bad

--

Ich gesungen das für einen Freund. Und es nötigte mich, meine eigene Liste von Lieblingsdingen zusammenzustellen:

Der Geruch nach einem Sturm
Umarmungen
Ein kaltes Bier am heißen Nachmittag
Sitzen im Schweigen einer Freundschaft, wo es kein Bedürfnis nach dem Gespräch gibt
Hören einen Freund sagen, "liebe ich Sie" - UND ..., erwarten sie nichts dafür
(edit: Hören einen Freund sagen, "ich liebe dich" - UND ..., erwarten sie nichts dafür)
Das Springen in Pfützen
Musik, Musik, Musik!

3 comments:

David Ould said...

eigentlich werdet einen Freund "ich liebe Dich" sagen. Eben Freunde nennen einander "Dich", nicht "Sie".

-bw said...

Dank, meine Grammatik ist nicht ebenso gut, wie es sein sollte
Ich werde es ändern!

David Ould said...

nichts zu danken. Du sollst auch wissen dass das Verb gehoert zu ende dem Satz,

zbs, "Einen Freund "ich liebe Dich" sagen hoeren.

to be fair, it appears bizarre if you transliterate it into English.